Tuesday, March 22, 2011

............sabar!!!

harini aku nak post satu cerita yang panjang!!!!...
so...kepada sesapa yg berminat nak baca.....
sabar yerrrr...!!!

daaaaaaaaaaaa...

xoxo : babykerek!!!!

Thursday, March 10, 2011

akhirnya..................

hmm...
akhirnya...
semuanya berakhir...
walaupun hati aku sedikit terkilan...
dgn cara ianya berakhir..
namun moga ia menjadi satu pengakhiran yg membahagiakan
aku dan dia...
harap lepasni...aku atau dia...
akan menjalani hidup sebagaimana yg masing2 inginkan...

bukan ada salah besar pn pada pengakhiran kali ni..
tapi.....cukuplah satu sms yg meruntun jiwa dan raga aku sbg wanita...
hmmm...ye...aku wanita....tapi aku bukan dilahirkan utk dicaci....
masyaallah.....hina sgtke aku ni hah pada mata kamu??
dan pada hati kamu aku ni jahat sgt ke???

hmmmmm.....
so sad!!!

wlbgaimanapn.....aku tetap akan teruskan hidup aku...
teruskan hidup aku tanpa sesiapa di sisi aku..
dan insyaallah...lepasni aku akan jadi insan yang lagi tabah....
xkisah la apa pandangan kawan2 dia pada aku..
yg penting aku tahu siapa aku...

even selama ni aku  banyak menyakinkan ramai pihak mengenai dirinya..
namun aku gagal utk menjadikan dia sebagai teman hidupku...
maybe salah aku gak...salah aku kerana cuba utk menjadikan dia org yg lebih baik dari sblmnya...
apapun...aku sentiasa doakan dia bahagia diatas jalan dan landasan yg dia pilih....
aku xder hak pada dia...
aku xder kuasa utk menghalang takdir ini..
aku hanya mampu berdoa...
berdoa utk kesejahteraan hati dan jiwa aku...
maaf.....aku tidak seperti yg kau inginkan....
teringat  bait2 lirik lagu kumpulan D'masiv

Kau membuat ku berantakan
Kau membuat ku tak karuan
Kau membuat ku tak berdaya
Kau menolakku acuhkan diriku

Bagaimana caranya untuk
Meruntuhkan kerasnya hatimu
Kusadari ku tak sempurna
Ku tak seperti yang kau inginkan

Kau hancurkan aku dengan sikapmu
Tak sadarkah kau telah menyakitiku
Lelah hati ini meyakinkanmu
Cinta ini membunuhku..


sedih dan syahdu lagu tu....
tapi nak buat  mcmne...
kita hanya merancang...yg menentukan segala perjalanan hidup kita adalah ALLAH!!!
masyaallah.....sunggguh besar dugaanMU padaku Ya ALLAH....
moga aku tabah dalam mengharunginya...
aminnnn....

dalam duk layan2 feeling...tetiba aku terdengar lagu dari siti nurhaliza....
emmmm....best lagu dia....sesekali sebak dada aku..
tapi nak buat cemana....dah tertulis dia bukan utkku!!!


Lihatlah langit di atas sana
Tersenyum melihat tingkah kita
Selalu ada peristiwa
Yang membawa pertengkaran
Maksud ku hanya ingin yang baik
Untuk kita berdua dalam bercinta
Baiknya aku buruknya aku
Terimalah aku apa adanya
Pastikan kau dengan aku
Jangan ada cinta lain
Tak pernah aku terlintas
Niat ku untuk berpaling
Maafkanlah aku sayang
Bila belum kau bahagia
Sejauh langit di atas
Kan ku kejar bahagiamu
Biar langit dan bumi meruntuh
Biar jasad kita tertimbun di sana
Tetap bersama, tak ingin lepas
Mencintaimu ku jadi begini....
hmmmm....pastu aku diam japs....
lama aku diamm...yg bunyi hanya la lappy aku ni....
adesss...pedih dow perasaan aku saat ni....ermmmm....

Aku wanita punya hati nurani
Yang tak dapat dibohongi
Pabila cinta tlah membutakan mata
Dan membuat tuli telinga
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini
Cintaku ini anugerah terindah
Dari yang maha kuasa
Cintaku padamu tak pernah berubah
Meskipun kita berbeza
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..
Aku wanita aku kaum hawa
Yang memang rapuh hatinya
Aku wanita aku punya cinta
Selayaknya manusia
Ku wanita….
Yang hanya perlu kau fahami
Ku Wanita…


soooo sad....
xpela nurul....moga ada bahagia di hujung derita ini...
aminnnnn!!!

truly madly deeply...
-PN-

Sunday, March 6, 2011

~maafkan aku..kerana aku bukan yg terbaik~

hmm...
utk kali ni...aku terima segala ketentuan...
yess!! aku mohon maaf....
sbb aku mmg dilahirkan bukan utk menjadi yg terbaik buat dirimu...
maafkan aku......aku yg salah dan aku yg selalu memulakan sesuatu perkara...
im feel so sorry and so guilty to u....

maybe mmg ini nasib aku....
bukan aku menulis ni utk merintih...
tetapi ini adalah cara aku utk aku luahkan dan ringankan beban perasaan yg aku tanggung...
maaf....story yg aku tulis ni adalah tulus dari hati aku...
bukan aku yg pinta dan bukan niat aku utk menunding jari pada sesiapa...
kerana itu..tajuknya pn ~maafkan aku..kerana aku bukan yg terbaik~
so...harap2 semua readers paham yer!!
xder  kaitan ngan org lain...semua pasal aku...

selama ni aku mampu tersenyum dan bersabar utk setiap dugaan dan cabaran mendatang...
tapi utk kali ini..aku betul2 DOWN!!!
OMG....DOWN disebabkan diri aku sendiri...bukan sbb org lain...
so org diluar sana...xyah risau k.....kowang xsalah pada aku....
hmmmm....sukarnya hidup ni....

sukar kan  hidup ni....
susah...perit....cabaran dan dugaan datang silih berganti....
hanya yg mengalami je akan merasainya....seyesss....
aku rasai apa itu saat2 sukar dalam hidup aku...
wlpn aku cuba utk elak saat2 ini...
makin lama makin ia menghimpit....

KISAH 1
FORGET about my own paper untuk UJIAN SETARA SATU!!!
omg...mmg buat aku down sangat2....
teruk kan aku ni!!!
mana nak letak muka hah???
malu..rasa bersalah...rasa mcm aku ni xguna!!!
dan kesan serta akibat dari kecuaian aku....
semua student f2...ditunda papernye ke hari RABU...
aku nangis sambil bawak kete...
Ya ALLAH...dugaan apakah ini...
xpernah terjadi dlm kamus idup aku...
duhai hati...sabarlah...
sesungguhnya syaitan itu adalah sahabat kepada anak adam yg lalai....
MAsyaallah!!!!

KISAH 2
abg long call ckp abg ngah tetiba xle gerak...
maybe kena angin ahmar...seluruh bdan belah kanan xder rasa....
yg rasa hanya kebas.... :((
Ya ALLAH...dugaan lagi aku terima...
aku terduduk...nangis...sedih....xterucap dgn kata2...
dlm dunia ni aku hanya ada 3orang abang - abglong...abgngah...abgchik...
dan dlm duina ni aku ada sorg kakak jerk....mama <---saja aku panggey ni..sbb dari kecik aku mmg duk ngan dia...
serta...insan yg paling agung dlm hidup aku.........MAK!!!....yesss...mak yg tersayang dan tiada dua....
serta xlupa utk arwah AYAH dan atoknenek....AL-Fatihah utk kalian semua....
berbalik pd cite abglong...ngah xleh gerak semasa nak kekedai pagi jumaat....
Masyaallah...kesian ngah...dan skrg warded kat USM Kubang Kerian...
xsabar rasanya nak balik sabtu ni....
Ya ALLAH...KAU ringankan lah beban penderitaan abgngah...
sesungguhnya...hanya KAU yang berkuasa dan berhak keatas setiap hambaMU

KISAH 3
oh my cinta hati....
kenapa ye saat2 aku perlukan perhatian darimu...
kau seolah2 menjauh dariku...
sepanjang ni pn...aku xpernah meminta lebih darimu...
apatah lagi wang dan hartamu...
cukuplah kau memahami aku...
semakin aku cuba utk memperbaiki hbgn kita...
semakin banyak benda yg tidak kita rancangkan terjadi...
maafkan aku...maybe ini la dugaanmu bila bersamaku...
dan jika kehendak dan takdir menghalang utk kita bersama...
aku redha dan aku pasrah...
letaklah segala kesalahan pada diriku...
aku rela....dan aku bersedia menerima segala makian dan cacian dari sesiapa sahaja...
kerana...aku sudah bersedia dgn hinaan dan cacian itu....
maaf....aku masih blm cukup sempurna sebagai pendampingmu..
namun....hatiku cukup indah bila menyanyangimu...
jika ini takdirnya....aku mengalah!!!!
aku hanya insan biasa yg berdiri di sudut hatimu...
yg hanya menumpang kasihmu...
jika aku tidak diperlukan...
buanglah aku sekadarnya...supaya aku tidak rasa aku di halau dari hidupmu...
cukuplah ucapkan terima kasih kerana sudi menjadi penemana suka duka aku disaat aku bernafas di dunia ni....
thnx alot my cinta!!!


so..overall..mood aku sangat2 tidak ok....
dan aku maybe akan pergi dari hidup kalian...
tak cepat dan maybe juga tak lambat..
maaf jika menyusahkan hidup kalian!!!

full of love
-PN-

Tuesday, March 1, 2011

aku kiciwa!!!!!

hurmm....
seyes...aku kecewa ngan sikap aku sendiri..
sungguh kecewa....!!! grrrr...
kecewa kerana xleh menjadi yg terbaik utk org lain....
yer....utk seseorg....
bila  perasaan tu mulai hadir....
aku selalu spoilkan kehadirannya...
apakah nasib aku begini sehingga aku menutup mata!!!...
owh...aku kecewa!!!!
kecewa dgn diri aku....
kenapa ngan aku ni hah???
kenapaaaaaaaaaaa????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pasni aku akan pastikan diri aku xsusahkan org lain...
wlpn aku xberdaya menentang segalanya...
namun aku harus pasrah!!!
harus menerima bahawa diri aku ni tidak sempurna....
hmmmm...
teringat lak lagu hoobastank-the reason!!!

jap nak paste lirik dia...
syahdunyaaa!!~


"The Reason"



I'm not a perfect person
There's many things I wish I didn't do
But I continue learning
I never meant to do those things to you
And so I have to say before I go
That I just want you to know

I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
and the reason is you

I'm sorry that I hurt you
It's something I must live with everyday
And all the pain I put you through
I wish that I could take it all away
And be the one who catches all your tears
Thats why i need you to hear

I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
and the reason is You

and the reason is You

I'm not a perfect person
I never meant to do those things to you
And so I have to say before I go
That I just want you to know

I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
and the reason is you

I've found a reason to show
A side of me you didn't know
A reason for all that I do
And the reason is you



hmmmm....tu la antara bait2 lagu ni...
best sgt2....


I'm not a perfect person
There's many things I wish I didn't do
But I continue learning
I never meant to do those things to you
And so I have to say before I go
That I just want you to know



hmmmm...apapun....life must go on...
harapanku...moga ada sinar esok utk aku...
moga ada kebahagiaan bertandang dikamus hidupku!!!


lovely!!
PN