Sunday, March 17, 2013

♥ M A T I.....................kutu akhirnya ♥

greetings!!

mood xberapa baik la..
sblm tu post pic penyejuk mata dulu kejap!

teeeeeettt....
ini la aku.....aku yg comot...comel...karipap...
sausage...sardin...tembam...emo...
giler....sengal...kuat makan...
suara mcm speaker dll....
tq~

kdg2 suka tgk pic sendiri...
self picture la kan...
paling aku suka pada badan aku ialah ...
jap nak pilihh.....

maybe hati aku kot...
why?
sbb lembut mcm kuih ketayap...
fragile mcm kaca...
cair mcm aiskrim..
keras mcm batu sungai..
bersih macam asap rokok!

and why???
sbb mudah sgt tersentuh hati...
mudah terasa hati...
mudah terguris hati..
mudah makan hati...
mudah mati hati...
semua dlm hati aku ni sifatnya MUDAH!
and yess....mudah sgt hati aku ni bolak-balik..
maaf kepada insan yg aku dah lukakan hatinya...

harini supposed aku rasa aku insan yg paling bertuah kot...
tapi sbnrnya banyak lagi yg aku xdpt nak kejar...
makin aku kejar makin aku lari...
adakah kerana aku ni bersifat TANAH....maka aku senang utk dipijak???
adakah sbb aku ni dalam kumpulan TANAH maka senang2 aku di tolak ketengah ketepi...
hmmmm..
tapi aku bangga dgn tanah....
sbb tanpa tanah....xder bumi ni....
heee...

sbnrnya....bila dikaji dari sudut psikologi...
tahap aku skrg ni adalah normal...
xder lagi tanda sawan2 unta...
simptom kencing berdiri pun xder...
masalah kancing gg pn xder....
hmmm..
tapi masalah yg satu ni buat aku hilang tahap ke psychologian aku....
hmmm...
sabar jer la...
OH HATI!!!!

sblm itu izinkan aku detailkan perihal diriku dahulu...

makanan kegemaran : nasi ayam...jagung rebus...masakan pedas gilerrrr!!
minuman kegemaran : teh oooooo aissssssssssssss....dan teh oooo aissssss.....
artis kegemaran : aku sendiri time aku koya jadi artis dlm jamban.
kereta idaman : kereta yg mempunyai 4 tayar yg tahan lama
rumah idaman : rumah yg dibeli dgn duit org lain...tapi nama rumah tu nama aku.
bilangan adik beradik : 6 org.....aku anak last....abg long dah xder....jadi kami skrg 5org jer... :(
warna kegemaran : warna hitam...kelabu...putih dan hijau....semenjak 2menjak ni minat pink+purple...APTB
buku kegemaran : buku cerita zaman kecik2..
cerita kegemaran : cerita kartun....janji yg comel2 jer taw
nama suami : masih dalam pemerhatian
bilangan anak : aku nak anak ramai...at least 4org..
ayat yg paling suka disebut : semua yg ada dlm kamus tatabahasa..
impian : nak buat semua benda yg aku statekan diatas....

quote dari hati ::
kdg2 rasa org lain ni saje je kan...xnampak aku....
bila aku baik sket mula nak ckp aku carik perhatian..
bila aku xlayan ckp aku bermasalah...
sorry la....aku xder masa nak create masalah...
tapi aku ada banyak masa utk mkn n lepak...
hihihi

sbnrnya aku ada nak share satu hal tadi...
tapi bila pk its too personal..
jadi aku biarkan ia berada didlm rongga badanku...
jadi....
dah xder benda dah nak citer....



************somebody....i need ur shoulder*************



Saturday, March 16, 2013

♥ I M P E R F E C T ♥

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama

Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?

Apa kau buta apa kau pura-pura suka
Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku

Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu

Sambil ketawa engkau bilang satu per satu
Dia mungkin bengis seperti singa
Tapi dia nangis tonton cerita Korea

Dia mungkin keras bila bersuara

Tapi dia jelas jujur apa adanya

Aku lagi kenal dia
Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi

Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi

Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi
Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya

Apa kau lihat pada aku jujurkan saja

Terus kau cubit dagu aku sambil berkata
Sayang mungkin baran tak kira masa
Tapi sayang tahan kalau yang salah saya

Sayang mungkin saja keras kepala

Tapi sayang manja bila kita berdua

Saya kenal sayang saya
Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa

Biar tak dipercaya

Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa

Berkilau tak bermakna

Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta

Suaraku keras tak berbahasa

Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta

Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua

heeeeeeee....
sweet sgt lirik lagu ni...
mmg ada yg banyak kena pada muka sendiri...
tapi biasa la...
manusia ni imperfect...
so kena terima hakikat tu...
barulah hidup happy dan ceria selalu..
bila happy xmestinya kita ok..
dan bila gadoh xmestinya kita sengsara..
sometimes..
kita perlukan masa untuk diri kita dan utk org lain..
yess..
and i agree with that...

kdg2 kita rasa kita dah buat yg terbaik utk org sekeliling kita...
tapi kita jgn lupa...
bila kita buat sesuatu....insan lain akan xfaham dan xtahu mcmner kita tafsirkan sesuatu....
bila jadi mcmni..
kesabaran itu penting...
tapi sbg manusia yg imperfect...
sabar la perkara yg paling susah nak buat...
senang  nak declare kita sbr...sbnrnya kita la yg meruntuhkan benteng kesabaran itu...

hope...dengan segala dugaan dan rintangan yg terjadi...
moga dpt kita lalui dengan lebih matang dan lebih muhasabah diri...
bukan utk org lain...tapi utk kebaikan diri kita dan org sekeliling kita...
xder guna nak tunding jari salahkan sesiapa...
cuma please...
fahami pasangan dan org sekeliling kita...
if kita nak ikut kepala kita jer...
mmg xkan aman la dunia ni..
sbb kita akan sentiasa fikir...
apa yg kita buat itulah yg terbaik..
namun...sbnrnya...its going nonesense to somebody...

hidup aku simple...
aku hanya perlukan insan yg faham aku...
cukup buat aku selesa dan rasa dihargai...
rasa seperti aku diperlukan...
rasa seperti aku di ingati...
bukan kerana apa2....
tapi kerana aku dan attitude aku sendiri...

sorry to say...
aku bukan perempuan menggelabah yang nak tunjuk itu ini...
yg nak canang itu ini...
yg bercakap sket2 mcm bagus...
yg semua nak nampak hebat...
NO...its not me...
aku hanya budak kampung yg baru nak merasa hidup..
even terlewat dari segi usia...
namun aku bersyukur...
disebalik sindiran dan hinaan tu...
aku mampu tersenyum dan berkata....
AKU ADA APA YANG KO XDER!!!

aku xperlukan brg mahal utk dihadiahkan...
aku xperlukan pujian utk aku gagah berjalan...
cukup bagi aku dorongan dan semangat...
sbb aku tahu..
aku perlukan itu utk hidup aku..
hidup aku yg aku sendiri akan corakkan..
so please...
stop talkin that im such a looser...
coz...bukan awk utk tentukan arah hidup saye...
tapi....sy sendiri yg akan corakkannye dgn acuan sy sendiri...

and for u....u ....and u...
please go die...
and get ur bloody life k...


♥ NORULEZ

Sunday, March 3, 2013

✿ hari ini hari AHAD ✿

✿ Quote dari hati 





Hhehehe...
salam all..
tgk tajuk pn xmenarik..
so mmg xkan menarik pn penceritaan dan kisah yg akan dipaparkan...

antara masalah2 utama yg sedang berlaku :-
1-kisah pasal sabah.....hmmm...mcm2 berlaku...aku harap Malaysia Aman selalu
2- kisah pasal komedi bodoh..... BANGKANG DARI LONGKANG.....sial punye pelawak...puihh.. 
(lost all may respect for all of u guys!)
3- panggilan bodoh dari staff GOLDEN TAKAFUL wat aku panas hati
4- meeting hari2 kat skolah
5- hari2 aku mkn tapi tetap nak mkn!
6- rindu bertandang lagi pada mereka2 yg aku syg!
7- you make my day!
8- pening bila pk kan mcmner aku boleh jadi cikgu PJK dgn badan aku yg mcmni...
9- macamana aku nak jadi kaya mcm org kaya yg sgt2 kaya
dan last but not least...
10- aku bosan dok johor!
  
jadi aku harap...
dengan tersenarainye masalah2 diatas...
maka korg dgn senangnye mentafsir apa yg aku rasa skrg k...
bosan nak pk benda yg diluar kotak pemikiran aku...
aku dah penat berfikir...
sejak dari tadika....sekolah rendah...amik peperiksaan UPSR...pastu masuk skolah menengah...
pastu amik PMR....pastu amik SPM...
pastu masuk u..
amik diploma...degree....master....diploma balik...
aishhh...
bosannyeee hidup akuuu!!!
so....beri aku ruang aku xnak pk apa2..
melainkan mkn...tido...tandas..
tu jer...
boleh??

giler la pulak rasa jika xnak pk kejadian sekeliling..
hmmm..
baiklah...aku cuba la k...

ishhh...susah...
jika diberi peluang...aku nak post je kat fb....
biar org lain tlg fikirkan..
(hahhahaha....punye la malas nak pk kn!)

...'' jgn nak menunjuk sgt kat org pasal kita....kan ramai lak yg dengki''...
terus aku xteruja nak announce mcm2..
hahahhahaa....

ok back to our topic...
aku sbnrnya..
sdg dilanda satu virus yg bahaya..
dimana hanya org tertentu jer dapat memberi ubat pada aku..
-mak aku-kawan2
hehhee....yg sbnrnya...
aku bosan duk taman u ni..
xder kemajuan mcm shah alam
icity pn xder
hakim pn xder
ishh..
mati kutu aku...
hmmm..nak repeat balik masa dulu2...
alangkah bestnye kan..
hehee... suka...
sukaaaaaaaa...

emmm,,,
ok la..
malas nak menaip...
tadi masa duk baring2..
banyak gler idea ada kat kepala..
bila dah ada dpn lappy ni...
tetiba je idea hilang...
apa pn xboleh!





-norulez-