Saturday, August 31, 2013

♥ erti MERDEKA ♥

Assalamualaikum dan Salam Kemerdekaan....

lama aku tak menconteng dan tak mengadap blog ni...
kalau mayat....dah tinggal tulang kot....
so....sempena malam merdeka ni...
terbuka hati aku utk update blog ni...
maybe for the last time...
and pasni...no  more blog...
:)

kadangkala...
kita sering terfikir...
kita sering menyalahkan takdir...
knp jadi mcmni...
kenapa jadi mcmtu...
as simple as abc..
dah ketentuan dan kehendak Illahi...
maka semua yg kita rancang xmenjadi...
and for me...
aku dah close cerita lama...
END THE STORY

mesti ada yg akan ckp...aku suka buat wayang...
tapi ketahuilah...
aku yg rasa...dan aku yg melalui semua ni...
so...please shut up and leave me with my story...
no need to pointing fingers to anybody...
and for sure...
aku xsalahkan sesiapa pn utk semua yg terjadi...
honestly...
aku dah cukup terlalu dewasa utk melalui semua ni...
and for the 1st time in my life...
aku betul2 rasa MERDEKA jiwa dan raga...

MERDEKA lah jiwamu...
MERDEKA lah jiwaku...
andai ketentuan ini yang terbaik...
usah di keji dan dipersoalkan kehendak yg Esa...
wlpn bnyk kesilapan dan kekhilafan berlaku...
tapi Alhamdulillah....aku masih mampu menghadapi semua yg terjadi...
wlpn tidak mampu berlari...at least...
aku mampu merangkak utk membina hidup kembali...
wlpn xmampu ada disisi...cukuplah doakan aku menjadi yg terbaik kepada sang Pencipta...
sesungguhnya...kdgkala....aku hanya mampu merintih disatu ruang hati yg masih berbaki sakitnya bila ini terjadi....mmg aku bukan wanita hebat utk mengubah dunia...mengubah hidup insan lain...tapi berilah aku ruang dan peluang utk aku rasa hidup seperti insan lain....

tidak mudah untuk melunturkan dan membersihkan sisa memori...
tapi aku yakin...ALLAH dah kurniakan sesuatu yg terbaik utk aku...
amanah yg tidak terhingga...
wlpn hadirnya bukan disaat yg aku duga..
Insyaallah....akan ku jaga amanah ini...
amanah yg aku sendiri xmampu utk hadapi seorg diri...

and for u....dont worry....i will make it happen at my own...

:)


thnx and salam..
nurul arifin-skudai-310gos2013

No comments:

Post a Comment